poniedziałek, 11 czerwca 2012

Potworny papież














Scenariusz: Alexandro Jodorowsky
Oprawa graficzna: Theo
Wydawca oryginalny: Delcourt
Rok wydania oryginału: 2009, 2011
Liczba plansz: 52, 52
Ilość tomów: 2 (seria w toku)

Polską wersję językową przygotowali: 
Przekład z języka hiszpańskiego: -krikon-
Grafika: pegon
Korekta: stary niedzwiedz, RybKa

KOMIKS PRZEZNACZONY WYŁĄCZNIE DLA DOJRZAŁEGO CZYTELNIKA!!!

Rzym, początek XVI wieku. O tron stolicy Piotrowej toczy się bezwzględna walka pomiędzy licznymi koteriami i stronnictwami, które są gotowe na wszystko, byle tylko zrealizować swe polityczne cele.

Komiks stanowi fabularną kontynuację serii "Borgia" również ze scenariuszem Jodorowsky'ego. Seria opowiada losy Guliana Della Rovere, który po zamordowaniu papieża Aleksandra VI, czyli Rodriga Borgii rozpoczyna misterną ale też okrutną grę. Czy zapewni mu ona pozycję najbardziej wpływowego człowieka na świecie? Czy Giuliano zostanie papieżem?

Polski tytuł został zaczerpnięty z blogu Vallaora, gdzie możecie także znaleźć świetną recenzję komiksu (LINK DO RECENZJI)


Potworny papież T01: Della Rovere Pobierz: [4shared] [MediaFire]
Potworny papież T02: Julisz II Pobierz: [4shared] [MediaFire]

64 komentarze:

  1. Zawsze uwielbiałem francuskie komiksy,odkąd trafiłem na waszą stronę,czekam z niecierpliwością na następne komiksy ze starego kontynentu.Komiks jest super.
    Pozdrawiam Jawor z FR.

    OdpowiedzUsuń
  2. wstrętni heretycy - będziecie się palić na stosach razem z Palikotem - jak widzę nagonka na KOŚCIÓŁ trwa - wasze dni są jednka policzone - jak PiS dojdzie do władzy to zamknie was w więzieniu za te kłamstwa, które zamieszczacie na tej stronie - jak można siać taką nienawiść do Kościoła - ciekawe kto was opłaca - komuchy, ruskie, czy inne czerwone ścierwo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie opłacają yyy by bym nikogo nie zapomniał yyy : komuchy, ruskie i inne czerwone ścierwo :) ...dziękuję i teraz mówię serio, za słowa krytyki... zapraszam za jakiś czas na drugi tom... akcja się"zagęszcza"...

      Usuń
    2. trwa trwa anonimie:) na sniaganie naganiam kościół jak prosiaki na rzeź:D drugi tom powiadasz krikon? moze by tak szybciej dać? w koncu osiągniemy stopień ścierwa do kwadratu:D i przyznam jednak ze mnie nikt nie oplaca... naal musze zapierdalać z łopatą:D

      Usuń
    3. -krikon - ty żydokomunomasoński szpionie, wiedziałem, że nie tyrasz tak bezinteresownie, opłacają cię... i nie dość że czerwoni i komuchy, to jeszcze na dodatek jakieś niesprecyzowane inne czerwone ścierwo... a ja głupi przez tyle miesięcy myślałem, że robisz to wszystko tylko z miłości do komiksów (i trochę z nudów)... a teraz przez Ciebie spłonę na stosie!!! i to obok kogo? Palikota! Przecież jak mnie babcia zobaczy w telewizji obok niego, to obetnie mi kieszonkowe ze swojej emerytury! I z czego ja wtedy będę żył? Pomyślałeś o tym?

      Usuń
    4. stary niedzwiedz... a ja sie chcialem upomniec u Ciebie o podwyżkę... ale jak nie bedzie kieszonkowego to dupa... tylko dlaczego wszyscy czerwoni płacą krikonowi? ja chce swoja dole:D

      Usuń
    5. to wy kasę dostajecie... prosisz o podwyżkę... składam do Was aplikację... :D

      Usuń
    6. Ejj! Komiksu tłumaczyć nie było komu a dolę każdy chce :) ...PEG wklejaj szybciej dwójkę bo mam płatne dopiero po "publikacji" :)

      Usuń
    7. Krikon to hiszpańsko-amerykański mason który sieje popłoch w kraju swoimi translacjami. Myślałeś,że się damy na to nabrać tak łatwo? Że Atalantą zachwalasz Grecję i jej sytuację ekonomiczną i że zgodzimy się wraz z resztą UE na kolejne kredyty dla niej? Nie pójdzie Ci z nami tak łatwo :P

      A na poważnie gościu anonimowy - nie obrażając Twojej percepcji (i o ile to nie są żarty)to zauważ,że :
      "komuchy, ruskie, czy inne czerwone ścierwo" to raczej dotyczy jednej kategorii więc po cóż te synonimy? Wiedzą się popisujesz czy jak? Jak chcesz pokazać, że parę nowych wyrazów znasz to zapraszamy do szkoły i zdaj wreszcie ten test gimnazjalny. A niezależnie od tego kto będzie rządził czy prawica,lewica,środek, UE, czy inne pedały i tak w kraju będzie źle. Ratunkiem jest proletariacka rewolucja, która wpierdoli elitom rządzącym. A czy na Belweder najpierw ruszą zwolennicy czerwonych,czarnych,żółtych czy białych to już mnie to ch*j obchodzi. A jak nawiązujesz do religii to poczytaj o korzeniach coś więcej - choćby o sprzedawaniu odpustów przez kościół w średniowieczu czy o krucjacie dziecięcej ;) [że już o ówczesnych aferach jak ta w której proboszcz molestował niepełnosprawną dziewczynkę nie wspomnę]

      Fajny komiks - dziękówka dla Krikona,Pegona, SN i przedstawicielki płci pięknej - Rybki.

      Usuń
  3. Za wiki: "...Był siostrzeńcem papieża Kaliksta III (Alfonsa de Borja). Ukończył studia prawnicze w Bolonii. Wuj w 1456 roku mianował go kardynałem i legatem w Marchii Ankonitańskiej, następnie (w 1457) – wicekanclerzem Kościoła rzymskiego i wodzem wojsk papieskich. W 1468 roku Rodrigo Borgia przyjął święcenia kapłańskie. Otrzymał także liczne biskupstwa. Jako urzędnik wyróżnił się dużą sprawnością, przeprowadził reformę kancelarii papieskiej, której poświęcił pismo Glossa in regulas Cancellariae. Żył wtedy w nielegalnym związku z Vanozzą Cattanei, która urodziła mu czworo dzieci – Cezara, Juana, Lukrecję i Joffrego. Miał jednak również innych potomków z nieznanymi kobietami i z Giulią Farnese."
    Najpierw został kardynałem a dopiero później święcenia kapłańskie. Ciekawe no nie? A dzieci to przez klonowanie sobie zrobił?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A zapomniałem dodać, że chodzi o Rodrigo de Borgia y Borja czyli Aleksandra VI.

      Usuń
  4. proponuję podpalić Empiki, może zhakować księgarnie wysyłkowe sprzedające serie "Borgia"...

    weź człowieku się rozpędź...
    popędź w kierunku ściany...
    stuknij w nią mocno...
    może klepki się w głowie po tym zderzeniu porządnie się ustawią...
    aha...
    zdecydowanie mniej TVTr oraz RM...
    zdecydowanie mniej :D

    OdpowiedzUsuń
  5. przypomniał mi się "pakiet antystresowy" ze studiów ha ha ha

    http://i.lawka.pl/graf/pl/zdjecia/407_Pakiet_antystresowy.jpg

    OdpowiedzUsuń
  6. Jedyna osoba, która będzie smażyć się w piekle, to ty anonimie. Za to, że chodzisz do kościoła.

    A ciebie kto opłaca? Pedofilska mafia?

    --------------------------------------------

    Mogę czytać ten komiks bez znajomości Borgii?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz :) Choć jak czytałeś Borgię zwłaszcza 4 tom to dostrzeżesz parę smaczków Lotarze.

      Usuń
    2. To postaram się wcześniej zapoznać z Borgią. Dzięki.

      Usuń
    3. smaczki w gejowskim komiksie?:D no panowie, brzmi cokolwiek podejrzanie:D

      Usuń
  7. Niestety sam Jodorowsky to też homo (nie mówiąc o innych odchyleniach), więc niczego innego w jego komiksach spodziewać się nie można. A zrobił karierę, oczywiście, że tak wystarczy,że pochwalisz homo, wyszydzisz kościół i w dzisiejszych czasach jesteś spoko gość.
    Pozdro Janusz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och chłopie pojechałeś... cieszę się, że się podpisałeś dzieki za to... ale jak nie zdem drażliwy tak zdanie"pochwalisz homo, wyszyszisz..." mnie zgotowalo... dla mnie bynajmniej czy jest homo czy nie nie gra roli... czy Ty naprawdę sądzisz że Alejandro zrobił karierę na HOMO komiksie? .... komiksy znają ludzie jak Ty i ja... ale filmy... spektakle teatralne... książki zna nico większe grono... aaa dlaczego ten komiks... nie dlatego że jest HOMO ale bo ukazuje prawdę, może lekko nagiętą ale prawdę... poczytaj o PAPIE w kronikach... nauczmy się mówić na głos, że księża to i faceci i homofaceci a takie pozycje przejdą bez echa... ale traktujmy wszystkich według jednego schematu, nie róbmy świętych krów, z opasłej, zakłamanej, zachłannej "kasty" naszego społeczeństwa(i przepraszam księży z powołaniem... poznałem w życiu 2 takich... niestety tylko dwóch, ale zapamiętam ich do końca życia)... na marginesie... nie jestem ateistą i antyklerykałem...

      Usuń
    2. aaa i nie szukałem info czy on homo... nadla tego nie wiem :) ino z Twej wiadomości tak wynoszę....

      Usuń
  8. Hmmm... nigdzie nie znalazłem info, ze Jodo jest gejem... Z jego biografii na filmwebie wynika zaś, że ma żonę i trzech synów, co zdaje się temu zaprzeczać. Przyznaję, że nie znam jego filmów, ale w komiksach motywy homo nie są wcale widoczne zbyt często. Właściwie w znanych mi albumach tego twórcy nie potrafię wskazać tak na szybko z pamięci żadnych ich przykładów za wyjątkiem "Borgii" i właśnie "PP", gdzie z resztą dotyczą tylko jednego człowieka, głównego bohatera "PP". Więc Chilijczyk raczej na tym kariery nie zrobił...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm... Mam znajomego, który ma dwie córki i lubi chłopców (chociaż,podobno, teraz mieszka z kobietą).

      Usuń
  9. Ee, Januszku, nie powiesz mi chyba, że nie lubisz Fredka Mercurego?

    OdpowiedzUsuń
  10. Kiedy Druga Część.Komiks Zajebisty!! Zaznaczam ,że nie jestem Homo:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie chodziło mi o to, że on jest homo czy nie jest (jak pisał krikon ludzie są różni) tylko o to, że na homo i uprzedzeniach do kościoła teraz robi się kariery (ciągłe gadki o tym jak to fajnie być homo, jacy to oni są we wszystkich dziedzinach życia pokrzywdzeni i prześladowani- uszami się już to wylewa no a kto temu winny oczywiście kościół bo przecież przez lata ich "tępił". Tu chodzi o to by zniszczyć coś co jest stałe i nie chce się zmieniać za wszelką cenę. Myślę, że załapiecie o czym piszę.
    Lotar a Fredka oczywiście lubię (jego głos :):):)
    Pozdro
    Janusz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na marginesie PAPA wyszedł w 2009r :) więc "teraz robi się kariery" nie pasuje :) ... nooo chyba, że mówisz o "karierze" naszego BLOGA... :) dzięki Janusz jeszcze raz za komentarze...

      Usuń
  12. Ale co z tym wszystkim wspólnego ma Jodorkowsky? Oparł się na autentycznych wydarzeniach a piszesz jakby wszystko zmyślił i każdy dziedzina jego działalności opierała się na krzewieniu homoseksualizmu. Bujdy.

    Śmiem twierdzić, że gdyby Chrystus zstąpił na Ziemię, to wywaliłby tych fałszywych kapłanów ze świątyń, które wybudowali w jego imieniu. Nie każdy ksiądz jest zły, ale kościół bardziej przypomina mi mafię a nie organizację krzewiącą nauki Chrystusa, więc przejrzyj na oczy, Januszu. By żyć zgodnie z zasadami Jezusa nie musisz padać na kolana przed kapłanem i ślepo go słuchać.

    Co do robienia karier na homoseksualizmie, to Biedroń na pewno by zaprzeczył :D Była kiedyś o tym fajna francuska komedia. "Plotka" chyba.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No nie przesadzajmy, komiks jest w pytę, ale o autentyczne wydarzenia z XVI wiecznego Watykanu to jest on oparty mniej więcej tak samo jak Assasins Creed 2
      Wierus

      Usuń
    2. a skąd o tym wiesz...

      pedofilia w Irlandii oraz w USA też było fikcją literacką...
      a biskup Paetz też nic złego nie robił... no nie...

      Usuń
    3. Wierus, czytałeś moją wypowiedź o tym jegomościu: Rodrigo de Borgia y Borja czyli Aleksander VI?

      Usuń
    4. Czytałem, tematem się interesuję zresztą od dawna (po lekturze wcześniejszych komiksów Jodorovskiego zresztą). Nie mam zamiaru ani jednego ani drugiego z tych papieży wybielać, bo to skurwysyny straszne były. Takie same jak zresztą jak reszta włoskich władców.
      Tylko chciałem zauważyć, żeby nie robić z komiksu książki historycznej, bo dla artysty zawsze na pierwszym miejscu jest opowiedzenie ciekawej historii. Bo np Cesare nie zginął wcale malowniczo w zamachu, tylko banalnie w walce jako najemnik, po tym jak stracił wszystko. Makiawelli nie był mu wcale przyjacielem, grali raczej w przeciwnych drużynach. O gejostwie Rovere II i kazirodztwie Borgii tak naprawdę są tylko pogłoski - zapewne jeden drugiemu dupę obrabiał, bo nienawidzili się strasznie. Co do tego że jeden i drugi mieli kochanki i dzieciaków napłodzili na kopy nie ulega wątpliwości, bo się też z tym ani trochę nie kryli. Celibat rozumiano (i do teraz rozumie, ale każdy ksiądz którego zapytacie będzie zygzakiem uciekał od odpowiedzi) jako bezżeństwo, a nie abstynencję.

      gaudip, po co Ci mam odpowiadać, jak sam ze sobą dyskutujesz i tylko zabawę bym Ci zepsuł?

      Wierus

      Usuń
  13. super fajny komiks
    lubię takie klimaty
    czekam na dalsze części

    dobra robota chłopaki

    Biedroń

    OdpowiedzUsuń
  14. No i ja się pytam człowieku dumny ty jesteś z siebie zdajesz sobie sprawę z tego co robisz?masz ty wogóle rozum i godność człowieka?Ja nie wiem ale żałosny typek z ciebie, chyba nie pomyślałes nawet co robisz i kogo obrażasz, możesz sobie obrażac tych co na to zasłużyli sobie ale nie naszego papieża polaka naszego rodaka wielką osobę ,i tak wyjątkowa i ważną bo to nie jest ktoś tam taki sobie że możesz go sobie wyśmiać bo tak ci się podoba nie wiem w jakiej ty się wychowałes rodzinie ale chyba ty nie wiem nie rozumiesz co to jest wiara .Jeśli myslisz że jestes wspaniały to jestes zwykłym czubkiem którego ktoś nie odizolował jeszcze od społeczeństwa ,nie wiem co w tym jest takie śmieszne ale czepcie się stalina albo hitlera albo innych zwyrodnialców a nie czepiacie się takiej świętej osoby jak papież jan paweł 2 .Jak można wogóle publicznie zamieszczac takie zdięcia na forach internetowych?ja się pytam kto powinien za to odpowiedziec bo chyba widac że do koscioła nie chodzi jak jestes nie wiem ateistą albo wierzysz w jakies sekty czy wogóle jestes może ty sługą szatana a nie będziesz z papieża robił takiego ,to ty chyba jestes jakis nie wiem co sie jarasz pomiotami szatana .Wez pomyśl sobie ile papież zrobił ,on był kimś a ty kim jestes żeby z niego sobie robić kpiny co? kto dał ci prawo obrażac wogóle papieża naszego ?pomyślałes wogóle nad tym że to nie jest osoba taka sobie że ją wyśmieje i mnie będa wszyscy chwalic? wez dziecko naprawdę jestes jakis psycholek bo w przeciwieństwie do ciebie to papież jest autorytetem dla mnie a ty to nie wiem czyim możesz być autorytetem chyba takich samych jakiś głupków jak ty którzy nie wiedza co to kosciół i religia ,widac że się nie modlisz i nie chodzisz na religie do szkoły ,widac nie szanujesz religii to nie wiem jak chcesz to sobie wez swoje zdięcie wstaw ciekawe czy byś sie odważył .naprawdę wezta się dzieci zastanówcie co wy roicie bo nie macie widac pojęcia o tym kim był papież jan paweł2 jak nie jestescie w pełni rozwinięte umysłowo to się nie zabierajcie za taką osobę jak ojciec swięty bo to świadczy o tym że nie macie chyba w domu krzyża ani jednego obraza świętego nie chodzi tutaj o kosciół mnie ale wogóle ogólnie o zasady wiary żeby mieć jakąs godnosc bo papież nikogo nie obrażał a ty za co go obrażasz co? no powiedz za co obrażasz taką osobę jak ojciec święty ?brak mnie słów ale jakbyś miał pojęcie chociaz i sięgnął po pismo święte i poczytał sobie to może byś się odmienił .nie wiem idz do kościoła bo widac już dawno szatan jest w tobie człowieku ,nie lubisz kościoła to chociaż siedz cicho i nie obrażaj innych ludzi .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kto tu obraża, jak to ująłeś w swoim tekście, jana pawła 2?
      Komiks? W komiksie przedstawione są realia końca XV wieku.
      W wypowiedziach użytkowników? Pokaż mi to. Bo jeśli twierdzisz, że wypowiedź typu: poczytaj o PAPIE w kronikach, jest obrażaniem kogoś, to chyba masz coś nie tak z głową.

      Poza tym naucz się pisać po polsku tak by zrozumieli to inni. Ten tekst wygląda jak jakiś przekład z translatora.

      Usuń
    2. a co powiesz o biskupie Juliusz Paetz... albo o zakonnicach z Hiszpanii handlujących dziećmi, no i o księżach z Irlandii i USA molestujących dziećmi - wstrętna prowokacja...

      niestety owieczki nauczyły się czytać i myśleć - nie ma lekko... a kiedyś było tak fajnie - co ksiądz powiedział, to była prawda objawiona...

      ps.
      masz ogromny szacunek dla JP2 - pisząc jago imię z małej litery...

      Usuń
    3. sorki za błędy, ale jestem chory - grypa mnie dopadła...

      Usuń
    4. Człowieku, ręce opadają jak się czyta Twoje wypociny, bo inaczej tego nazwać nie można. Ignorancja w Twoim wydaniu osiągnęła zenitu. Bo albo nie przeczytałeś komiksu a wypowiadasz się na temat, o którym nie masz bladego pojęcia albo po prostu jesteś AŻ tak głupi, że kompletnie nic nie zrozumiałeś z tego co przeczytałeś! Wielki fan JP ale chyba w wydaniu j**ać policje a nie Jan Paweł II, nie umiejący sklecić prawidłowo jednego zadnia po Polsku! Swoją edukacje zakończyłeś chyba na poziomie przedszkola a na EK trafiłeś chyba przypadkiem bo szukałeś komiksu o kaczorze Donaldzie drogie "dziecko"!
      -krikon- "pomiocie szatana" będę się przez Ciebie w piekle smażyć ;)

      Usuń
    5. a -krikon- mówił, że to Twoja wina RyBko:P

      Usuń
    6. pomówienia ludzkie ;) ja przyznaję się tylko do współudziału, który wymusił na mnie -krikon- przez ciężkie i bolesne tortury :D

      Usuń
    7. rybka lubi pływać...

      mafioso

      Usuń
  15. odpowiem jednym zdaniem:
    paszoł won!!!
    nie nadajesz się, człowieku, o ile nim jesteś, do zycia. nigdzie na forum nie było mowy o JPII, więc nie kumam do czego pijesz, a prawdą jest, dawniejsi papieże byli gejami, kurwiarzami, a pewnie i sodomitami! czy chodze do kosciola? to moja sprawa, ale odpowiem Ci, NIE CHODZĘ, bo nie widzę powodu żeby darmozjadów słuchać. Kiedy byłeś tam ostatnio? słyszałeś co tam się robi? banda owiec odmawia wyuczone w dziecinstwie formułki. to ma być modlitwa? to ja dziękuję, wolę swoją. a wiara w Boga to nie wiara w kościół. a już na pewno w żaden który ja znam.

    OdpowiedzUsuń
  16. Pytanie za sto punktów. Co Wojtyła i Dziwisz zrobili by powstrzymać hurtowe gwałcenie dzieci? Skoro juz został wywołany, to chętnie się dowiem.

    Wszystkim padającymi na kolana przed pozłacanymi ołtarzami dedykuję tę piosenkę. http://www.youtube.com/watch?v=6RzRzIVfjow

    OdpowiedzUsuń
  17. Odpowiedzi
    1. http://jodorow.free.fr/jodorowsky tam znajdź emaila i zapytaj autora

      Usuń
    2. Myślałem ze 3 tom już jest, tylko tłumaczenia jeszcze nie ma.
      Sorry mój błąd

      Pozdro

      Usuń
  18. Seria Borgia była niezła pod względem rysunku Manary. Scenariusz taki sobie. Za to ta jest kiepska i w rysunku i w scenariuszu. Osobiście bardzo lubię rysunek realistyczny, gdzie autor przykłada się należycie do odwzorowania rzeczywistości, a nie fantazjuje. Nie ukrywam, że się rozczarowałem tą serią.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co prawda dyskusja o gustach jest zazwyczaj zupełnie bezcelowa, ale przyznaję, że jesteś pierwszą osobą, jaką znam, której ten komiks się nie podoba warsztatowo. Może zniesmaczać, prowokować, gorszyć, ba... może nawet odrzucić od czytania po kilku pierwszych stronach, bo taki ma między innymi cel, ale że jest słaby, to się akurat nie zgodzę. Może i Jodo odgrzał tu trochę swoich starych kotletów z "Technokapłanów" czy "Bouncera", ale wciąż trzyma poziom, o którym większość scenarzystów może co najwyżej pomarzyć. A co do Theo, to jak jego rysunki są słabe i nierealistyczne, to pokaż mi rysownika, który Cię tak urzekł. Bo moim skromnym zdaniem do skrajnie ciężkiego klimatu, jaki narzucił scenarzysta, rysunki pasują akurat całkiem nieźle. Wnętrza, krajobrazy i postacie są niezwykle sugestywnie i pieczołowicie oddane. W wykonaniu Theo nie podobają mi się tylko kobiety, jakieś takie sztuczne i bez życia. A rysunki Manary w "Borgii" pasują do scenariusza jak kwiatek do kożucha. Rysunki sobie - "Klik" w wersji renesansowej - a scenariusz sobie - krew, kazirodztwo, noworodki potworki i poodcinane genitalia. Taki miszmasz w ogóle do mnie nie przemawia, ale rozumiem, że innym może się podobać.

      sn

      Usuń
    2. Się mój "friend" stary miś rozpisał :D ...ale WYJĄTKOWO podzielam jego zdanie...

      Usuń
  19. Przy okazji, kolejny raz poczytałem sobie komentarze... i tak jak rok temu, tak i teraz imć Waść Gabriel znowu mnie rozbawił :) :)

    OdpowiedzUsuń
  20. EK, pozostańmy przy swoich zdaniach. Manara ma dobry rysunek i to tylko ratowało serię Borgia. Scenariusz in minus. "Potworny papież" zupełnie mi nie leży nie tylko scenariuszowo, ale też rysunkowo. Sam zauważyłeś, że rysunki kobiet są kiepskie. A rysownik, który mnie urzekł swoją kreską już od wczesnych lat nastoletnich to Bogusław Polch. Jego Funky Koval i Bogowie z kosmosu są dla mnie wzorem pod względem rysunku realistycznego. Pozdrawiam. Piotr

    OdpowiedzUsuń
  21. Jak się czyta niektóre komentarze, to się ma wrażenie, że się cofnęło do czasów komiksu. :>
    Smutne jest to, że za pedofilię ksiądz zostaje przeniesiony do innej parafii, gdzie może kontynuować praktyki - mam nadzieję, że obecny papież będzie inni niż poprzedni, bardziej ludzki, i ukróci te praktyki.
    A komiks niezły. Artystką nie jestem, więc nie będę krytykować kreski, ale historia doskonale opowiedziana, bliska rzeczywistości. Czekam na kolejne tomy, mam nadzieję, że się nie zrazicie komentarzami fanatyków. Dzięki za pracę, kawał dobrej roboty!

    OdpowiedzUsuń
  22. Ogromne dzieki za dotychczasowa prace! Czy moglibyscie przetlumaczyc wiecej komiksow gdzie scenarzysta jest Jodorowsky?

    OdpowiedzUsuń
  23. Pytam mocne ekipy :) z tego co sprawdzalem sa juz zakonczone tlumaczenia albo prace trwaja nad pozycjami: Borgia, Bouncer, Bialy Lama, Hanibal 5, Ksiezycowa Geba, Juan Solo, incal, Przed incalem, Megalex, Kasta metabaronow, Technokaplani.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Część z tego, co wymieniłeś idzie drukiem... więc nie sądzę, by któraś z grup puściła tłumaczenie...

      Usuń
    2. Dokładnie, a większa część z nich już nawet zakończona drukiem! Można by pomyśleć o "Po Incalu", ale też nie wiem, czy Egmont nie zechce tego przypadkiem wydać. Apropos Jodorowskiego i Potwornego papieża, to niedawno pojawił się trzeci tom :)
      pzdr
      tr

      Usuń
    3. Wiem... ale nie mogę dopaść skanu w żadnym języku :/
      -k-

      Usuń
    4. mam po niemiecku, chcesz?
      tr

      Usuń
    5. Jeśli mozesz upnij... Poproszę ludzi z SP sceny... Może ktoś sie pokusi... Dzieki

      Usuń
  24. http://www.4shared.com/file/J8OllpVSce/Der_Schreckliche_Papst_03_-Gef.html

    Proszę bardzo!
    tr

    OdpowiedzUsuń

Przeczytałeś? Podobało się? Napisz komentarz, aby i inni, którzy wahają się, czy warto poświęcić swój czas na ten komiks, wiedzieli, że warto (lub nie) go przeczytać. Możesz w swoim komentarzu napisać, co Ci się podobało (lub nie) i dlaczego. Im więcej zawrzesz informacji, tym bardziej Twój komentarz będzie pomocny dla innych czytelników. Może nawet wywiąże się ciekawa dyskusja.

Uwaga: komentarze nie na temat będą usuwane.

Prosimy, abyście podpisywali Swoje "anonimowe" komentarze nickami lub inicjałami, ułatwi to ewentualną komunikację.