czwartek, 5 września 2013

Missi dominici




Scenariusz: Thierry Gloris
Oprawa graficzna: Benoît Dellac
Wydawca oryginalny: Vents d'Ouest
Rok wydania oryginału: 2009, 2010, 2012
Liczba stron: 46, 48, 49
Ilość tomów: 3 (seria zakończona)

Polską wersję językową przygotowali: 
Przekład z języka angielskiego: stary niedzwiedz
Grafika: pegon
Korekta: -krikon- (t.1-3), tytusde2oo (t.1-2), 6arna6a (t.1-2), RybKa (t.3), HansKlops (t.3)
 

Historycznie Missi Dominici stanowili swoistą służbę ziemską w państwie Karolingów. W serii komiksowej Dellaca i Glorisa zajmują się oni jednak czymś zupełnie innym. Oto dwóch członków tego tajemniczego bractwa - młodziutki i nieopierzony Ronan Chantilly de Guivre oraz stary wyga Ernst Wolfram – z polecenia papieża przybywają do niedawno założonej Rygi, która stanowi centrum niemieckiej kolonizacji w Inflantach. W okolicy trwa właśnie wielkie powstanie miejscowej ludności pogańskiej... Czego tak naprawdę szukają papiescy wysłannicy w tym zapomnianym przez Boga kraju?



Missi dominici T01: Dziecko zodiaku Pobierz: [4shared] [MediaFire]
Missi dominici T02: Śmierć Pobierz: [4shared] [MediaFire]  
Missi dominici T03: Jelami  Pobierz: [4shared] [MediaFire]

16 komentarzy:

  1. Liczyłem na coś bardziej osadzonego w realiach, a nie zabawy z magią, ale miło się czytało i chętnie poznam ciąg dalszy. Dzięki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dobry komiks.Nareszcie coś się dzieje.Akcja i dobre rysunki.Bardzo Dziękuje i nie mogę doczekać się reszty :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny komiks, bardzo dobry scenariusz i rysunki. Dziękuję i trzymam kciuki za autorów translacji.

    OdpowiedzUsuń
  4. dzięki! bardzo mi się podobał!
    czekam na następny tom. [gie.]

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo przyjemne czytadło... Z chęcią sprawdzę następne tomy.

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytało sie szybko -sprawnie, a więc odbiór dobry. Historia została w pamięci, a to chyba chodzi- chętnie przeczytam dalszy ciąg. Musze jednak napisać,że spodziewałem się histori (kryminalnej-tajemnicy) coś w stylu Imienia Róży, no cóż to tylko moje nastawienie. Choć zepsuło mi trochę zabawę,ale rozczarowany nie jestem. Sądzę,że komiks spodobałby się i mógłby zaistnieć na łamach Fantasy Komiks- co jest dobrą recenzją zarówno dla samej opowieści jak i translacji.
    wielbiciel dokończeń

    OdpowiedzUsuń
  7. Siadając do pierwszej lektury MD, spodziewałem się jakiejś przygodówki osadzonej w karolińskich realiach. Gdy zdałem sobie sprawę, że to fantasy, a główni bohaterowie mają niewiele wspólnego z ich historycznym pierwowzorem, byłem nieco rozczarowany, ale skoro znaczna część albumu była już za mną, postanowiłem jednak doczytać i... pędząca niczym ekspres akcja całkowicie mnie pochłonęła.

    Trzeba oddać autorom, że bardzo umiejętnie, zarówno graficznie jak i fabularnie, skonstruowali pierwszy tom. Krajobrazy zaśnieżonego lasu i urok średniowiecznych zamków stworzyły bardzo miły klimat. Do tego dochodzą świetnie pomyślani bohaterowie. Kto by pomyślał, że oklepany już chyba milion razy motyw współpracy młodzika i starego wyjadacza, których poza misją wszystko inne dzieli, może jeszcze mieć taką magnetyczną siłę na odbiorcę.

    OdpowiedzUsuń
  8. Takie średniowieczne X-Men nam się robi.

    OdpowiedzUsuń
  9. Tak jak stary niedźwiedź byłem trochę rozczarowany torem jaki obrali autorzy ale, pomijając moje oczekiwania, udała się im całkiem zgrabna opowieść. Jestem daleki od zachwytu, bo to nie do końca moje klimaty ale muszę przyznać, że przeczytałem całość za jednym podejściem i bez grymaszenia w trakcie... Duże brawa należą się tłumaczowi i korektorom! Z ciekawości sięgnąłem po angielską wersję i z trudem powstrzymałem się od poprawiania co drugiego 'balonika'...

    OdpowiedzUsuń
  10. Mi się podoba, nie spodziewałem się opowieści w stylu "Crecy" czy "Krucjaty", więc nie czuję się zawiedziony. Zobaczymy co będzie dalej, na razie jest ciekawie. THX

    OdpowiedzUsuń
  11. Możemy już się spodziewać trzeciej części po angielsku...

    OdpowiedzUsuń
  12. link do tomu 2 na mediafire wwygasł

    OdpowiedzUsuń
  13. Dzięki za tłumaczenie.Bardzo przyjemnie się wchłaniało.Takie tematy lubię.Kreska fajna.Fabuła wciągająca.No jak dla mnie bez 2 zdań.Mack

    OdpowiedzUsuń
  14. Witam, również bym prosił o aktualizację linku mediafire dla części drugiej.

    OdpowiedzUsuń

Przeczytałeś? Podobało się? Napisz komentarz, aby i inni, którzy wahają się, czy warto poświęcić swój czas na ten komiks, wiedzieli, że warto (lub nie) go przeczytać. Możesz w swoim komentarzu napisać, co Ci się podobało (lub nie) i dlaczego. Im więcej zawrzesz informacji, tym bardziej Twój komentarz będzie pomocny dla innych czytelników. Może nawet wywiąże się ciekawa dyskusja.

Uwaga: komentarze nie na temat będą usuwane.

Prosimy, abyście podpisywali Swoje "anonimowe" komentarze nickami lub inicjałami, ułatwi to ewentualną komunikację.